Yppig donna med Diabashjärta i sina händer

Nu var vi där igen- kombinera & experimentera.. Här har jag gjort själva skulpturen i keramik & sedan kompletterat med att låta henne hålla ett hjärta av Diabas i sina händer.
För övrigt håller jag på att fixa till i lilla verkstaden så det skall se aningen vettigare ut, nu när det till min stora glädje kommer lite besökare som hittar ut hit. Och så håller jag på att måla på kökssoffan, bilder kommer när färgen torkat så jag kan lägga på locket.
Fortfarande är det mycket dunka dunka från den nyopererade bihålan & käken. Hamsterkinden har pyst ihop lite, börja skifta i olika glada färger nu. Långt ifrån pigg, men ikväll skall det keramikas (får väl ha en rejäl scarfs över ansiktet..) i alla fall.
Jag håller även på med tre st silverinfattningar till tre olika Diabaser. Det skall bli ett helt set. Jag har förhoppningar om att ha hela setet klart mot slutet av veckan.
Lite extrapyssel blir det med ombyggnaden som skräpar en hel del här inne, spcklande & putsande, sågande i gipsskivor & massor av damm. På onsdag är det Max födelsedag. Får väl försöka skopa undan det värsta tills dess. I år har han beställt en Ducati-tårta. Han gillar att sätta morsan på prov.
När Sensi & jag var nere & gav hästarna lunchhö idag tyckte vi att det var lite vår i luften, fast det var ganska kallt. Men visst är den på väg?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback