Keramikskålar

Fick med ett par skålar i senaste stengodsbränningen på skolan. Den första är trefärgad, den fick en härlig lyster på insidan. Den andra glaserade jag enfärgat grön & stänkte sedan en mörkare färg på insidan för att lätta upp intrycket lite. Men det syns inte alls så mycket som jag hade hoppats. Keramik är MYCKET experimenterande & det krävs många misslyckanden för att hitta nya fungerande kombinationer. Jag har ganska mycket saker som står & väntar på bränning, där jag har jobbat mer med mönster i leran på ljusstakar, vaser mm. Ser med spänning fram emot nästa bränning..
Gårdagens hästtur var mest likt bambi på hal is. Idag är det bättre, isen på vägarna har börjat släppa. Och ang funderingarna från igår skall jag nu läsa in mig på att kunna guida i Hägghult & jag skall på möte med de båda andra uppdragen för att lyssna mer vad det innebär. Idag blir det en tur till sjukgymnasten, ryggen är gräslig.

Kommentarer
Karin Thuresson säger:

Vilka fina, de påminner om vackra blommor tycker jag

2012-02-22 | 13:43:59
Pia säger:

Tack Karin! De är inspirerade av blommor, det var ju kul att det syns!

2012-02-22 | 18:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback