Djurens Ängel och Herr Älg

Experimenterar vidare & ser om jag lyckas publicera detta inlägg.. Har bara strulat senaste veckan. Även i verkstaden har det strulat, det liksom bara är så ibland. Men jag har i alla fall gjort ett hänge föreställande en ängel, Djurens ängel. Hon kom till efter att jag sett nya fasansfulla bilder från uppfödning & slakt av grisar och kor. Om vi alla kunde hjälpas åt att bromsa den vanvettiga massproduktionen som gör att djuren ses som produkter och inget annat, så kanske vi kan vrida tiden lite mera rätt igen? Maktlös satt jag ute i verkstaden och fick inspiration till att göra en Djurens ängel, som finns till bara för dem. Det gick bra, hon blev ungefär som jag tänkt mig. Men sedan började strulet. Silver som smälte istället för att lodet smälte, Diabas som sprack osv osv. Ok, tänkte jag. Då gör jag väl en ängel till då, en lite mindre variant. När jag satt med Diabasen som skulle vara kropp & skissade på vingar i silver såg jag att det inte alls skulle bli en ängel. Det skulle bli en älg. Jag skulle inte göra änglavingar, jag skulle göra älghorn. Så kom det sig att Herr Älg kom till. Precis så förvirrat som det ofta är när jag börjar på en sak & den slutar som något helt annat. Men det är en del av tjusningen, att låta det bli lite vad det vill bli på något sätt.

Kommentarer
Lina B säger:

Den där älgen är helt fantastiskt bra :-) Ängeln är också bra, men älgen blev snabbt min favorit !

2012-02-16 | 20:04:49
Pia säger:

Tack Lina! Ja, jag tyckte också älgen blev lite rolig.

2012-02-16 | 22:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback