Diabasmadonnan

Handsmidd silvermadonna med Diabas i sina händerGod förmiddag där ute i kylan. Idag vill jag presentera Diabasmadonnan för er. Hon finns i lite olika skepnader. Den ni ser på bilden har jag smidit ut från en kraftig silverstav. En annan dag visar hon sig säkert för er i ny skepnad, tex med vingar eller kanske tom med små horn.
Idag väntar jag besök från en dansk dam vid namn Margarethe. Hon och hennes man driver Gallerie Frieda i Slagesnäs. Ser med spänning fram emot vad det besöket kan resultera i.
Sen skall jag fortsätta se om jag kan klura ut hur jag skall få in loggan, fixa till färger osv här på bloggen. Och så är det ju silversmideskurs ikväll. Där håller jag på med ett kul projekt. Et brett armband i silver som skall ha en infattad diabas. På insidan skall det kläs med lammull. Ni som känner mig vet ju att jag brinner för djuren och deras rättigheter. Men detta görs i samarbete med Karin Thuresson i Santatorp, där djuren har en riktig drömtillvaro, därav funkar det för mig att använda deras material. Bild kommer när armbandet är klart.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback