Teknikproblem..

Idag skulle jag halka in till stan.
 
Till att börja med skulle jag på mammografi. Det är ju himlans bra att de håller lite extra koll, när man tyvärr har dendär ärftliga skitsjukdomen lite för nära inpå, då får man ju ta att de skall platta ihop det stackars lilla där är till oigenkänlighet. Men nu var naturligtvis lilla mammografiapparaten ur funktion just idag. Ja, ja, vi gör ett nytt försök i januari.
 
Då kan man ju passa på att fixa lite andra ärenden när man ändå är i stora staden.
Ni som hört mig ondgöra mig över olika telefonoperatörer som misslyckats med att förse oss med en fungerande hemtelefon sedan i somras kanske förstår min frustration då jag idag på uppmaning av Telias kundtjänst (som nu är de som skall lösa våra bekymmer) att bege mig till närmaste Teliabutik för att hämta ut div apparater för att kunna få fungerade tel & bredband. Nä, men se så kunde man ju inte göra!! Riktigt så enkelt var det ju inte.
Så nu vill jag bara förvarna att om det blir stentyst här i ett par veckor beror det bara på att även bredbandet förmodligen kommer att ligga öde ett par veckor här i julhelgen. Men hav förströstan, jag ämnar återvända. Hoppas jag. Puh. Djupa andetag, det är ju bara I-landsproblem.
 
Nå ja, lite julklappsinköp kunde man ju passa på att fixa i alla fall. Något han jag ordna, skulle bara till bilen & fylla på parkeringsautomaten med mera växel & sedan söka vidare efter någon julklapp. Då såg jag att lyset stod på på bilen. Trots att jag stängt av det. Jo, det kan faktiskt hända har jag fått lära mig idag. Ett litet retfullt relä kan gå sönder just precis när jag behöver bilen en dag. Och då kan stå på trots att man tror att man stängt av det. Det innebar ju naturligtvis att bilen var stendöd (typ lika stendöd som vår telefon sedan över tre månader tillbaka..) Djupa andetag.
 
Då startade jakten på en vänlig människa som ville hjälpa till med startkablar. Jag tänkte på min & Karins nya affärsidé, när hennes bil strejkade förra veckan."Krin & Pias starthjälp".
Den starthjälpen hade man gärna haft i närheten. För i stan var det lite svårare. Hoppet falnade snabbt efter besked om att nyare bilar inte mår bra på startkablar & div andra mer eller mindre trovärdiga svar (jag fattar ju att det inte lockar i regn & kyla att kliva ur värmen i bilen). Hittade en väktare, han kanske kunde hjälpa? Nehej, inte det nej, tyvärr ingen bil i närheten. Men på Preem hittade jag honom, den hjälpsamme vänlige mannen. TACK!!! En guldstjärna till Preemmannen ;) för dagens starthjälp.
 
Allt detta är ju världsliga problem, nu är jag tillbaka i mitt varma hus med familjen & djuren & påminner mig om hur bra jag egentligen har det. Jag skall ut i lilla verkstaden & jobba ikväll, även där är det varmt & behagligt.
 
Många är de hjärtliga beställningarna till jul. Här ett par exempel på hjärtörhängen.
 
 
Ha en fortsatt bra dag ni oxå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback