Tandvärken accelererar

Trodde jag skulle klara att vänta till torsdag när folktandvården öppnar med den hemska tanden, men nu har dunkandet spridit sig till halva ansiktet & det är väldigt svullet & missfärgat i munnen. Jourtandläkarna öppnar kl 10 i morgon i Hässleholm, så då får jag nog ta ett snack med dem. Har fått tips för att stå ut tills dess: hel nejlika mot det onda, bommulssudd med sprit, (kan även drickas för att bedöva det hela..) och så har jag fått välgörande healing. För alla som nu rynkar på ögonbrynen kan jag säga att jag förut har varit en stor skeptiker, men efter att ha fått hjälp av Karin flera gånger kan jag bara ödmjukt tacka & bocka & konstatera att hon har en förmåga utöver det vanliga, det är till stor hjälp varje gång! Tack!
 
Idag har sambon försökt laga förugnen till vedpannan. Lagningen skall torka tills i morgon innan man får elda. Vi har det alltså ganska kallt här. Typ svinkallt.
Men man skall ju se positivt på tillvaron & då kan man ju konstatera att det kanske är bra att man har ont, det räcker att bita ihop lite så får man upp värmen ;)
 
Jag har varit ute & fajtats med stensågen idag. Tyvärr är det ju verkligen UTE den står & klingan kyls med vatten när man sågar. Så det var inte precis något man värmde upp sig på. Men nu har vi i alla fall en tärning till spelet som kommer att bli en av våra nyheter under 2013. Ni skall få se när det är klart, det blir helfestligt! Karin har gjort klart spelpjäserna, de blev mycket söta. Och här har vi tärningen:
 
Vi fick kika in i barnkammaren i fårhuset i Santatorp ikväll. Har ni sett så bedårande?!
Det var ju inte utan att man blev sugen att ta hem en sådan liten ulltuss eller tre..
 
Lägger ni märke till att det är lite fixat med sidan här? Ni kanske ser att det snöar lite lätt över skärmen? Det är inte jag som skall ta äran åt mig att det snyggas till & donas med sådant här. Det är Linnea Gryler som är första fixare. Stort tack för detta!
 
Nu skall jag testa alla de huskurer ni tipsat om, så får vi se om det går att sova en skvätt på det sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback