Tandvärk & nyårssmällare..

Vi hann precis med att göra julfint till hästarna, dan före doppare dan.
De stod utanför & tittade nyfiket in medan vi fyllde på med ett härligt lager nya spånor.
Herkules var först in & kolla när det var klart
Men nu har det redan börjat smällas raketer, så nu har hästarna ingen ro att gå in och lägga sig. Det är så stressande & skrämmande för dem, och för andra både husdjur & vilda djur. Önskar att fler ville välja de svävande varmluftslyktorna som finns nu & att man koncentrerade det till nyårsaftonens tolvslag.
 
Efter spånkörandet fortsatte vi till Älmhult. Åt mycket & gott gjorde vi.
Fast jag har lite svårt att äta. Just i fredags kväll brast en kindtand mitt av, lixom längst med hela tanden. Båda bitarna hänger kvar, men det är väldigt smärtsamt. Känns som det var sämsta dagen på hela året för detta att hända, när det är helg i ungefär en vecka på raken. Usch.
Vi hade minsann Bingolotter på uppesittarkvällen. Vi som aldrig annars spelar lyckades få denna vinst
en ny lott, till nyårsafton, ha, ha.
 
Tyvärr har sonen börjat med en hård granskning av vilka bilder som han är med på som jag får lägga ut, så det blir inte många julbilder.
Den enda bild jag fått lov att använda på han var denna, får vara tacksam för det i alla fall.
 
Tackar alla släktingar för trevligt julfirande, både på sambons sida & min. Önskar alla en god fortsättning!
 
 
 
 

Kommentarer
Lina säger:

God fortsättning Pia!

Och du...DEN BILDEN på din son förstår jag att han lät dig lägga ut...den är superbra!

Hoppas tanden blir bättre. Lägg en hel nejlika som "prilla" där den onda tanden finns så bedövar det lite. Verkligen, det funkar!

Svar: Tack!! Ja, bilden på den fotoskygge sonen tog systerdotterns pojkvän på lillejulafton & den blev så fin. Jag skall kolla om jag har någon nejlika här, tack för tipset! Allt är värt att provas när det dunkar i halva ansiktet. Ha en god fortsättning ni också. Kram!
Pia Lindberg

2012-12-25 | 16:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback