Luciasmycke

Så roligt att höra alla positiva & trevliga kommentarer idag, när vi slog upp portarna till "Tre små gummor".
Det blev så uppskattat med våra traditionella täckta förnster fram till julskyltningen & allt julgodis, planteringar, kransar & annat blev riktigt uppskattat som komplement till vårt "vanliga" hantverk. Riktigt lyckat. Kul! Tack!!
 
Jag har fotograferat idag, men det verkar som kameran blev kvar uppe i affären, så tyvärr blir det inga bilder från dagen på bloggen. Men de kommer i veckan, när jag hämtat kameran. Då skall ni få se oss alla "Tre små gummor" iklädda folkdräkter.
Vi höll på in i det sista med att plocka upp & ställa iordning. Strax före kl 14, då vi skulle öppna, fick vi anse oss färdiga. DÅ börjar prydnadskyrkan högt uppe på en hylla spela "Stilla natt"! Hela visan spelade den, den har inte hörts varesig före eller efter det. Och den hade stått där i flera dagar, ingen var i närheten & man hade inte kommit åt den utan en stol att stå på. Vi blev lika häpna alla tre, en märklig upplevelse.
 
När jag nu inte kan visa våra godisfyllda hyllor än så kan jag berätta om ett annat trevligt uppdrag. Jag fick äran att göra även detta årets Luciasmycke, till lucian i byagården i Ubbaboda. Gjorde det tillsammans med Karin i år. En ljuslåga på ett Diabashänge, där Karin målat lågan.
 
Om man vill ha hänget mer neutralt vid något tillfälle kan det även bäras som ett rent Diabassmycke.
 
Nu gäller det att snabbt flytta fokus till vår Julrunda, den 9:onde Dec. Då är det gamla transformatorn i Gylsboda som skall förvandlas till julmysparadis. Mer om hela rundan kan ni läsa på http://www.lindbergdiabas.se/detta-haender.html  Denna veckan skall vi tova kläder för allt vad vi orkar & så skall det ställas i iordning, sakerna flyttas från dagens lokal, flera nya saker skall tillverkas osv osv. Nu kör vi igång för det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback