Kameran till rätta igen.

Efter dagens arbetspass på Turistbyrån tog Karin & jag ett ryck i Lanthandeln & började plocka ut vad som skall med till Julrundan.
Vi roade även förbipasserande med att sätta upp en skylt i Lönsboda mitt under värsta snöovädret, det gick väl kanske inte helt smidigt, men till slut satt den på plats. Tar bild på den när det snöar lite mindre. Den berättar om Julrundan.
Fick med mig kameran hem idag, så nu skall ni få se lite bilder från söndagens julskyltning i lanthandeln "Tre små gummor"
 
Först hyllan med keramikdjur mm. Överst kyrkan som spelade Stilla natt för oss.
Julgrupperna blev populära, precis som de små hyacintplanteringarna.
 
Smycken, kransar & Julbonader från handmålade original blev också uppskattat.
Lite av varje, Diabas, silver, målat & planteringar blandade vi här
Här har vi bl a Helolens doftljus som spred väldoft i lokalen.På en hylla har jag lite keramik & på en hylla ligger Karins svärmors vackra vävda dukar & Karins lammskinn.
 
 
Några olika adventsljusstakar i Diabas:
Och så sist, men inte minst: godishyllorna med allt vårt goda hemlagade godis.
 
Klubborna & marsipangrisarna var poppis.
I strutarna döljer sig ljuva hemlagade polkagrisar.
Knäckeböden i de bruna paketen hade Helen gjort.
Kanderade äpplen, choklad & vaniljfudgekolor, polkagrisar mm
Här har vi de tre små gummorna själva. Fy för att vara med på bild, tycker jag.
 
Vi kommer att ha hemlagat julgodis den 9 dec också, så det är inte för sent för den som missat ;)
Så var det dags att öppna dörrarna. Det kom folk med en gång.
mer folk strömmade till
ute föll snön & skapade julstämning. Luciatåget passerade utanför vårt fönster
Det blev en lyckad dag, tack igen alla ni som kom & tittade hos oss!
 
Igår undrade sonen varför vi inte skall ha adventsstjärnor i år. Klart vi skall ha det. Jag hade bara inte hunnit med det. Så det blev till att putsa av fönstren lite i racerfart, upp med julgardiner & ljusstakar & så byta dukar, så var han nöjd så länge.
 
Jag passade på att gå in på järnaffären idag & beställa de varmaste stövlarna de hade, med tanke på söndagens julrunda. Hoppas det framgått till besökarna att man skall klä sig varmt där!
 
Ikväll har jag bakat lussekatter som skall serveras till kokkaffet hos oss på Julrundan.
I morgon skall vi träffa tidningarna & berätta om rundan. Bra att de hjälper till att sprida & informera.
Nu skall jag packa lussekatter för & stoppa i frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback