Julröd skål

Skulle kört till Glimåkra ikväll & hämtat min senaste keramik som förhoppningsvis står klar i ugnen nu.
Men nu är det för sent ikväll, vi har jobbat heeela dagen med söndagens evenemang. Kallt som tusan var det i transformatorn, men vi har jobbat oss varma. Och så kom mina nya stövlar idag, varma & goa, de skall hjälpa mig klara söndagen. Riktigt varma vantar fick jag av Karin, så nu skall jag nog kunna stå pall för en dag i kylan.
 
En riktigt julröd skål hade jag klar i måndags på keramiken.
 
Rådjuren kommer allt närmare huset & söker föda. Hade vi inte haft det trista nätet på baksidan av huset hade det vackra djuret säkert kommit ändå närmare.
Jag har bakat ännu en omgång lussekatter. Och så har vi varit & pratat med Mette som kommer med för att sätta sina saker i transformatorn i morgon. Hon har lite ny keramik med denna gången. Kul!
Vi kommer att jobba från morgon till kväll i morgon för att kunna bjuda er en riktigt stämningsfull upplevelse på söndag. Granen är på plats, men skall kläs. Alla ljusen skall sättas upp & konsten skall upp, Karins tavlor, mina stenar osv. Rebecka kommer med sina fototavlor, jag skall hämta dit smycken osv osv. Ved till brasan skall vi fortsätta att köra dit i Karins stora bil. Ja, vi lär ha att göra i morgon.
Ikväll har vi slagit in barnens överraskningspaket som skall finnas under granen på söndag. Små rim har vi skrivit för att de skall kuna välja rätt. I början gick det bra & rimmen flöt på fint. Efter hand som vi blev tröttare sjönk nivån..  När vi till sist skulle slå in en bok som vi upptäckte inte var vad vi trott (en teckand bok om djur, trevlig trodde vi när vi köpte den. Men den handlade om att fånga djur & det gillar vi ju inte). Så rimmet blev "Denhär vekar inte så bra, så den vill du nog inte ha".. Sen insåg vi att det var dags att sluta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback