Polering

Mmmm vilka varma goda dagar vi bjudits nu. Lite synd att de lät vänta på sig till barnen börjat skolan & många återgått till sina arbeten.
Nu har jag ju den stora lyckan att kunna stå ute & arbeta. Det har jag passat på att göra.
Förut när jag fått frågan vad som är det tråkigaste momentet i det jag nu sysslar med har jag utan tvekan svarat att polera. Men dessa varma härliga dagar när man kan stå ute & det inte gör ett dugg att vattnet från slipmaskinen sprutar på en hela tiden, då är inte ens det momentet tråkigt.
Jag gjorde ett hänge som först är mattpolerat runt om & sedan har jag kört upp framsidan till högblank. Det blev en läcker kombination:
Jobbar för fullt för att komma ikapp med sommarens beställningar. Ni som väntar, tack för att ni vänta & jag lovar, jag kör på för allt vad det går för att ni inte skall hinna tröttna.
 
En beställning till klar idag:
"Hacket" uppe till vänster är inget misstag. Det symboliserar att ett hjärta får sina törnar genom åren, men är minst lika vackra för det. Lite större skulle hacket varit & det var det från början. Men så blev jag inte nöjd med poleringen & började om. Då krymper ju den råa ytan som man sparat ut. Så det blev ett hjärta som inte utsatts för så håda törnar än. Kanske ett ungt hjärta?
 
Fick besök av ett trevligt sällskap från Danmark idag. Ägare och personal från en djurklinik. Så många trevliga människor man får glädjen att träffa!
 
Var en sväng i Svarta Bergen också, mysigt som alltid. Har ni inte varit där så gör ett besök! Ni kommer att mötas av en underbar norrländska som får alla att trivas i den härliga miljön.
På lördag 25 aug arrangerar föreningen Svarta Bergen Stendagen. Diabashantverkare kommer att finnas på plats, det blir guidade turer, godsaker i serveringen, musikunderhållning & mycket annat.
Jag blev tillfrågad om att medverka där & då gärna visa något moment. Det som de flesta frågar efter är hur man får Diabasen så blank. Därför har jag tänkt visa just polering under Stendagen. Så nu beställer vi vackert väder till Hägghult den 25 aug så hoppas jag att vi ses där!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback