Lätta ert samvete!

Oj, som det tog musten ur oss med vårt evenemang. Det känns nästan overkligt att allt klaffade & det blev så bra. Vi är fyllda av tacksamhet & härliga intryck från dagen. Mycket positiv respons har vi fått. Tänk att över 300 personer kom för att dela dagen med oss.
Vi kommer att räkna ihop & redovisa hur mycket vi fick ihop som vi skänker till svenska naturskyddsföreningen. Det känns riktigt bra att kunna stötta deras viktiga arbete.
 
Nu kraftsamlar vi för nästa evenemang, Fårhusutställningen i Santatorp, 31 aug- 1 sept. Där kommer temat att vara svenska lantraser & rovdjur. 10 % av intäkterna kommer att gå till bevarande av dessa. Men mer om det längre fram.
 
Jag har bestämt mig för att inte bilden av lördagen skall få grumlas av det som sen hände. Men besviken blir man. Ett gäng med ungdomar från byn var vid berghålan dagen efter vår utställning. Det är ju jätteroligt med alla badare & trevliga människor som rör sig där. Men varför måste de förstöra??!? Min skulptur Akka fick inte vara ifred. Undrar om de förstår hur mycket tid det tar att forma och polera i Diabas? Så fort jag hinner skall jag prata med dem som var där. Kanske finns det så mycket ryggrad så de kan berätta vem som gjorde det. Och vem som stal cykeln som samtidigt försvann. Jag antar att den ligger på botten av hålan. Kunde det vara roligt?! Vet föräldraran vad ungdomarna roar sig med? Blommorna jag satte bort före utställningen fick jag ersätta på utställningsdagen, eftersom de kastats omkring & krukorna slagits sönder. Kanske någon tom har dåligt samvete & vill berätta? Det vore ju det enklaste för alla, så slipper vi dra det vidare.
Ett halsband stals under dagen, men där var de inblandade så rakryggade att de har erkänt, sen är det bra med det.
 
Idag kommer det kunder som vill titta på kors i Diabas. Jag har gjort lite olika varianter.
Rå Diabas
polerad ytterst på spetsarna
polerad nedtill
helpolerat
osv. Går att variera i det oändliga.
Beställningen med råa lätta Diabashängen med hjärtfäste i silver är klara
Nu skall jag ut & jobba vidare.
 

Kommentarer
Lina säger:

Så tråkigt att läsa om allt som är stulet eller bara förstört. Kram till dig!

Svar: Irriterande, men kvällen var så lyckad att jag lever på den sköna känslan lääänge än.
Pia Lindberg

2012-08-08 | 22:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback