Kyligt, då kommer stearinljusen fram.

I morse var det tydligt vartåt det barkar.. Sommaren är på väg att överge oss. Det var till att på med vintermundering & tjocka vantar när jag gick till hästarna på morgonen. Ok, jag är liiite frusen, men det var kallt på riktigt!
 
Då kan det väl passa med ljusstakar nu att tända när hösten är på ingående.
 
Skall sätta igång & göra lite olika varianter.
 
Det har flera gånger påpekats att jag inte har så många manliga smycken. Tänkte jag skulle försöka bättra mig på den punkten då. Jag hoppas ju att många av mina smycken skall vara ganska könsneutrala. Detta hänge kan ju bäras av både män & kvinnor, men kanske det kan tyckas vara lite manligt? Det är ganska stort & robust så har jag polerat en del, lämnat en del rå & slipat det tredje partiet där sedan Karin målat en huggorm.
Det blev väl coolt?!
 
Jag har nog aldrig sett så många ormar förut som i år. Både snokar & huggormar i mängder.
Igår när jag skulle plocka av mina tomater låg där en stilig huggorm & solade sig.
Glädjer mig åt att odlingarna bär frukt, tomaterna är ljuvligt goda. Och av squash kan man ju göra så mycket gott. Idag blev det en mindre nyttig variant, men ack så god squashkaka
Om någon skulle bli sugen på att prova finns receptet på
http://www.kokaihop.se/recept/squashkaka-2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback