Intressant..

Dagen började på bästa sätt. Runda med Max, Sensi (hunden), Macko & Flipper (hästarna) i vackert väder. Sensi fick simma lite o berghålan, det tycker hon så mycket om.
Max vill aldrig va med på bild (precis som mamma..) men idag hann jag fånga en skymt av honom & Flipper innan de försvann ur bild.
 
Det har fortsatt vara ok väder mellan skurarna, så det har blivit mycket utejobb idag. Jag skulle ju göra lite djurskulpturer till vår fårhusutställning. Förresten, innan jag glömmer det: Fårhusutställningen är flyttad till nytt datum 6-7 okt kl 12-17. Ja, åter till skulpturerna.. Jag gjorde ju en stiliserad häst för ett tag sedan.
Om ni glömt så såg den ut såhär:
 
Idag skulle det bli en tupp som kompis till den.
När tuppen var klar sa Max: "Människor kan ju ha Downs syndrom, så kan nog tuppar också ha det. Det har nog din tupp."
Jag tolkar det som att han tyckte den var väldigt charmig, eftersom alla jag träffat med Downs syndrom varit väldigt charmiga. Fast jag tycker egentligen att den ser lite sur ut med sin taggiga kam & stora hakpåse.
 
Nä, jag får på det igen imorgon. Då blir det en griskulting. Hoppas jag. Skall lägga mig vinning om att den skall bli bättre. Nu har vi ju mer tid på oss till fårhusutställningen så då kan man lägga mer tid på kultingen.
 
Nu måste jag berätta lite om vår intressanta rundtur med hemma hos besök för att prata med de små liven (i övre tonåren) som var vid berghålan i söndags när skulpturen belv förstörd & cykeln blev stulen. Vi var runt hos flera, men vi kan prata om pojke 1, pojke 2 och pojke 3 som hade intressanta historier.
Vi ville bara vänligt fråga om de kanske sett något av vad som hänt när de var där.
Pojke 1 hade varit vid berghålan, men på annan plats & hade inte sett varken cykel eller skulptur.
Pojke 2 hade över huvud taget inte varit vid berghålan.
Pojke 3 hade varit vid berghålan tilsammans med pojke 1 och pojke 2 (!) och badat där cykeln & skulpturen stod, men inte rört någon av dem.
Vad tror ni? Har de rent mjöl i påsen? Nja..
Nu har det lilla sällskapet i alla fall chansen att erkänna & göra rätt för sig, vi får väl ge det ett par dagar & se vad som händer innan vi går vidare. Kanske de kommer på bättre tankar när de inser att historierna inte går riktigt ihop.

Kommentarer
Lina säger:

Pia, både du och dina skulpturer är helt underbara !

Svar: Tack, de fina orden värmer gott! Kram!
Pia Lindberg

2012-08-10 | 17:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback