Från stendagen

Trevlig stendag igår, många härliga människor man har nöjet att träffa när man är ute på olika evenemang.
Tyvärr tog batteriet slut i min kamera, så det blev inte många bilder.
 
Jag satte upp lite regnskydd för mina saker & stod sedan & arbetade med slipmaskinen för att visa hur man polerar Diabas. Många var intresserade, ställde frågor, några ville tom prova. Skoj!
Min rostiga gamla ställning kom till heders igen, jag gillar den fortfarande skarpt. Den gjordes till allra första gången jag var ute & testade att sälja, på Sweden Rock 2009.Min stackars far tyckte i vanlig ordning att jag var tokig som skulle ha det rostigaste jag kunde hitta bland gamla armeringsjärn & rör, men han ställde snällt upp & hjälpte mig få ihop den ändå.
De målade Diabasverken fick mycket uppmärksamhet igår, Karin fick massor med välförtjänt beröm som jag skall framföra till henne. Både de större som står på marken i "tältet" och de små, som tex detta:
 
Ett par rejäla plankor på träbockar fungerade bra som arbetsbänk
Längst till höger ligger slipmaskin & skålen jag arbetade på. Eftersom det skvätter en hel del vatten fick jag hålla till i en egen liten hörna. Lite smycken & en färdig skål fick plats på bänken också, utan att bli nedsölade från slipmaskinen
Och så Osby Turism broschyren med ett litet bokmärke med en målad Diabas.
 
Idag är det lite segt, som alltid dagen efter ett evenemang. Man skall packa in sakerna igen och så försöka börja fokusera på nästa evenemang, beta av beställningar osv.
 
Så det är väl bara till att pallra sig ut i lilla verkstaden igen efter denna lilla paus vid datorn.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback